کدام کشور ها در تولید گردنبند هوشمند دام ( قلاده هوشمنددام ) در دنیا پیشرو هستند؟

دامداری هوشمند رهبان

دامداری-هوشمند

کشورهای زیر در برچسب های قلاده هوشمند گاو (گردنبند هوشمند گاو )برای گاوها پیشگام هستند:

نیوزلند: نیوزلند در توسعه و استفاده از تگ ها و قلاده هوشمند گاوها پیشرو در جهان است. این کشور دارای سابقه طولانی در نوآوری در کشاورزی است و کشاورزان آن از اولین کسانی هستند که فناوری های جدید را پذیرفته اند. شرکت های مستقر در نیوزلند مانند Halter و SCR برخی از پیشرفته ترین قلاده هوشمند دام موجود در بازار را توسعه داده اند.
استرالیا: استرالیا یکی دیگر از کشورهایی است که در زمینه فناوری قلاده هوشمند دام پیشرو است. شرکت های استرالیایی مانند Allflex و Zoetis در حال توسعه و تولید برچسب های گردنبند هوشمند دام هستند که توسط دامداران در سراسر جهان استفاده می شود.
ایالات متحده: ایالات متحده همچنین یک بازیگر اصلی در بازار گردنبند هوشمند دام است. شرکت های آمریکایی مانند CowManager و Moocal در حال توسعه و تولید قلاده هوشمند دام هستند که توسط دامداران در ایالات متحده و سایر کشورها استفاده می شود.
کانادا: کانادا کشور دیگری است که سهم قابل توجهی در صنعت قلاده هوشمند گاو دارد. شرکت های کانادایی مانند Lely و Nedap در حال توسعه و تولید گردنبند هوشمند گاو هستند که توسط دامداران در کانادا و سایر کشورها استفاده می شود.
اسرائیل: اسرائیل کشور نسبتاً کوچکی است، اما خانه تعدادی از شرکت های نوآور است که در حال توسعه برچسب های قلاده هوشمند برای گاوها هستند. شرکت های اسرائیلی مانند Afimilk و SCR برخی از پیشرفته ترین گردنبدهای هوشمند دام موجود در بازار را توسعه داده اند.

تعریف رفاه حیوانات

این کشورها همه در خط مقدم فناوری قلاده هوشمند دام قرار دارند زیرا چندین عامل مشترک دارند، از جمله:

بخش کشاورزی قوی: همه این کشورها دارای بخش کشاورزی قوی هستند که زمینه مساعدی را برای توسعه و پذیرش فناوری های جدید فراهم می کند.
تعهد به نوآوری: کشاورزان در این کشورها به نوآوری متعهد هستند و همیشه به دنبال راه های جدیدی برای بهبود عملکرد خود هستند.
دولت حامی: دولت های این کشورها از نوآوری کشاورزی حمایت می کنند و منابع مالی و سایر منابع را در اختیار شرکت هایی قرار می دهند که در حال توسعه فناوری های جدید هستند.
در نتیجه این عوامل، این کشورها در توسعه و پذیرش برچسب های قلاده هوشمند گاوها پیشرو هستند. گرنبند هوشمند گاو هنوز یک فناوری نسبتاً جدید هستند، اما این پتانسیل را دارند که شیوه‌های مدیریت دامداری ها را متحول کنند.

شرکت دانش بنیان پرتوتاپ رایان نیز با استفاده از دانش دانشمندان داخلی و متخصصین خارجی و با تکیه بر توان داخلی از سال 1395 توسعه سامانه هوشمند رهبان در جوزه دامداری را آغاز کرد و پس از مطالعات علمی و میدانی